24 May 2009

Pizza Hut Daily Report #3

Hari Kelima n keenam keje kat pizza hut on weekend byk bezanye. pasal org xramai. serius. ingtkan weekend msti penuh restoran tu. tapi skit gile org dtg. aku plak dah terbiase bizi so jadik xtentu hala bile tak bizi. hormon2 utk berkeja kuat trus dipam wlaupun keje xde. xreti btol nak duduk lepak2 xwat keje ni huhuhu.

Rupenye skg blom gaji lg, so mmg xrmai la makhluk yg dtg bertandang ke sini. aku ingt lagi time kecik skola rendah dulu, pegi makan kat fast food restaurant mcm satu rahmat yg besar gile babi. lebih kurg 6bulan or setahun skali pegi makan KFC, McD or Pizza Hut lepas result peperiksaan pertengahan tahun ngn peperiksaan akhir tahun kuar. slalunye aku akan dapat top ten (hehehe saje nak bangge diri) so family akan bwk makan gi kat sane. adik bradik aku pn same gk kalo exam bagus bwk gi makan sane. so jadi mcm motivasi la kalo blaja pandai2 mak bwk gi makan tmpat yg mahal dan tidak menyihatkan hehehe

Tu dulu, mase family aku xde la senang sgt. Adik beradik kecik lg, abah aku keje jadi guard, mak aku cikgu tapi gred gaji low lg. rase mewah sgt gi makan McD. Sume pkai baju kemeja kotak2 mmg khas utk gi jalan2 kat KL, pkai kasut, sikat rambut elok2, mak tepek bedak smpai nak tersumbat idung aku. Dah smpai McD, xreti nak order plak. Ye la sgt2 jrg makan kat sane. Rase mcm org kaye skjap makan kat situ huhuhu.

Zaman skg aku tgk budak2 dah kaye, xrase spesel makan kat fast food restaurant. ataupun uma diorg mmg dkt ngn pizza hut ni. ye la budak bandar mane lagi nak makan ye tak? makan kat tempat2 cmni aku rasse cume seswai bile kite jrg2 dtg, baru terasa nikmatnye. mengabihkan duit lepas dapat achieve sumthing terasa lebih syok bile diabiskan kat tempat2 mcm ni. so dengan ini aku membuat promosi percuma, dtglah ke pizza hut utk mengabihkan duit anda, disamping membayar gaji saye. sekian time kacih

2 comments:

Sri said...

heheh tringat zaman aku keje mekdi..ape? zaman..bukan ko la..maksud aku TIME. time aku keje mekdi... hei perasan tul ko nih// hhaha

Unknown said...

kat mcD mane ade serving wei. dok kat cashier xsame mcm gi serve style hotel. ape kate lpas ko brenti keje nnti ko tlg aku kat pizza hut hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...