09 May 2009

Hari yang panjang

Pagi/tengahari
Baru bangun tido nih, kalo xlapar mmg membuta aku lg time ni. ttibe teringat barang kat kolej blom siap pack lg, dah la kene clear before 10/5. so aku mandi2, stat moto gerak balik kolej amik barang jap.

Pkl 3
Aiyo bilik aku kosong dah xde org. mane pegi bdk sarawak ngn sabah xkan dah balik gk kot. gi jalan2 la kot. barang diorg sume ade lg ni ha. ingt nak kemas barang, tapi mengenangkan mak aku bg rm50 utk dispend slame 3ari je, baik aku gi kuar mane2.

pkl 3.30
Lepak bilik bob kawan aku bdk kedah kat Perindu 2. die pn same tgh boring jap lg roomate die nak balik dh. tggl die sorg je. sembang2 kejap la saje nak kill the time. siap ade buah mangga lg plak tu. masyukk

pkl 7.30
sembang kejap pejadahnye dah nak maghrib dah. mandi2 sat nnti nak anta roomate die gi seksyen 17 nak balik kampung.atas jasa baik aku, maka dibelanjakanlah kami makan malam. save duit aku hehehe.

pkl 10.00
perut dah kenyang, member dah naik bas, mula la boring. ape nak wat ek? msg nini jap kalo ade kat studio bole gk aku lepak sat kejap.okeh, die kat studio, bole aku gi tlg die wat model utk design. bkn slalu bdk qs mcm aku nak wat model, sampai mati pn xdpt kott

pkl 10.30
lepak2 ngn nini n bdk2 studio die yg 90% berkepala lucah dan tidak betol. mengerikan btol aku pn xbrani nk ckp mcm diorg dpn pompuan. begitu hebat tahap kelucahan mereka huhuhu. rembat laptop anne kejap aku nak online. sat lag nak tgk bole chelsea vs barcelona

pkl 2.45
aku dh gerak gi Khulafa blakang unisel. em..xrmai makhluk plak arini. bdk2 sume dah balik kot. ye la exam dah abis. aku menyarungkan jersi chelsea yg dah seminggu xbasuh sebagai tanda setia pada chelsea. tapi kehampehan referee menyebabkan barcelona dapat gol minit 92. mcm cilake. sepanjang malam aku kene tiaw ngn bob pasal die sokong barca

pkl 5pagi
aku n bob xtido lg. sembang bola la ape lg. xbole terima wei cmne chelsea bole kalah plak padahal dah leading minit 9 lagi. mmg keciwa btol aku rase nk bg penendang kat bob.

pkl 6pagi
aku still lg xtido. masih sembang bola lg. langit dh nak cerah dah baik aku tido skg. biase la batman mane bole tido malam, pagi je bole. tapi ttibe dikejutkan dgn berita abah bdk bilik sebelah meninggal. sedih je aku tgk die dok termenung tepi longkang. pastu kami pn ramai2 termenung dengan die tepi longkang. nasib baik die dah abis exam kalo x lagi haru.prob skg, kampung die kat klate, naik bas 8jam baru sampai. jenazah nak kebumi lepas asar

pkl 7pagi
bob dah kol puak2 kedah die yg bermaharajalela kat slangor tnye pasal tiket flight.kami sume mane penah beli tiket kapal terbang, so xtau sgt la prosedur.jenuh gk la pikir, dah la otak aku dah tingtong xcukup tidoq.so dengan jersi chelsea masih melekat di badan (x mandi la tu), aku ngn bob merempit gi airport subang.

pkl 7.30
atas moto nih.mcm siot die pnye jem.mmg bob rempit laju la takut xdpt tiket flight tu. nasib die tau jalan so dpt la mencilok melalui liku2 kehidupan celah2 keta n lori. sampai kat airport, gi kaunter tiket fireflyez. lawo gk akak tiket ni. friendly sungguh. kalaulah die tau kami xmandi lg..

pkl 8.00
okeh tiket dh dpt pkl 10.30 flight.bob pkai duit die dulu belikan tiket. check in sblm pkl 10.aiyoyo, lg 2 jam je, dah la jem tahap gaban, barang2 die pn blom pack lg.takpe bob dah roger kwn2 kat kolej kene pastikan die smpai airport before 10 gk.wat la cmne pn. smentara tu kitorg gi rest dulu kat uma abg bob kat subang. padan la org kedah tau jalan subang, abg die keje sini rupenye. aku nak tido, tapi ditiaw lg oleh bob yg tgh tgk ulangan chelsea vs barca. mcm cilake dari malam sampai pagi kene tiaw.

pkl 9.30
aku dah risau dah takut die xsempat sampai airport.aku ngn bob nk gerak gi beli makanan dulu, tapi die kol ckp dah smpai dh. bgus2 lega aku.so xjadi nak makan, trus shoot gi airport balik. ok je die aku tgk dh bole gelak2 wat lawak bodo balik. ksian die nak sorokkan kesedihan la tu. xkan nak menangis sorg kat airport plak. setelkan check in die, pastu ingt nak gi babai2, tapi xjadi. sedih plak.xpe janji die sempat gi kebumikan abah die. dah la die anak sulung.nak wat cmne dah ajal.mase ni pikiran aku berkecamuk. sedih abah die meninggal, ngantok xcukup tido, marah chelsea kalah ngn barca, lapar xbrekpes lg.

pkl 10.30
nak balik kolej balik dah. bob bwk moto slow je. die pn dh tingtong dh, mcm2 jadi arini. nak makan tapi xlarat. aku pn dh xbtol otak. sepanjang perjalanan aku nyanyi kuat2 sume lagu yg terlintas dalam otak. takut tertido atas moto nnti huhuhu.otak mmg dah xbtol dh time tu, ckp pn merapu2. jalan pn xstret.

pkl 11.30
salah satu efek bile xcukup tido adalah rase mcm nak muntah. tapi aku xmuntah la. tau x camne seksanya nak muntah tapi xbole muntah pasal perut kosong? ala mcm nak bersin tapi xjadi bersin la. aku telan air kosong je xlarat nak gi kafe beli makanan.so, dgn jersi chelsea masih di badan (aku xlarat nak mandi la, bkn malas) aku tido ngn nyenyaknye. puas ati gk pasal dpt tlg org walaupun aku xkenal sgt bdk yg baru kehilangan abahnye itu. ah, nak berpikir pn xlarat, baik aku gi bubum

Panjangnye ari ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...