03 August 2011

Pengalaman puasa Kazuya

kalo time pose mesti orang tulis post pasal puasa. apesal ek? tak bole ke tulis pasal deepavali ke, raye cine ke, baru la 1malaysia hakhakhak. ape gua mengarut ni...kes terlebih meantak time buka tadi la ni. tanpa banyak merepek, mari kite tgk pengalaman2 puasa incik Kazuya.




  • Makan dalam gelap
gua tak tau la kenape, tiap2 tahun gua akan makan dalam gelap. xkire la time sahur ke, time buka ke, mesti ade sekali blackout. mula2 ingtkan kat umah je kene, skali tu gua pose kat hostel pun blackout jugak? ajaib btol. 
makan dalam gelap samalah seperti bergelap ketika makan. eh?

  • Terlepas sahur
dan setiap tahun jugak gua akan terlepas sahur. gua mmg pantang kalo pose tak sahut. cukup la sekadar roti sekeping air segelas pun jadi la. tapi tiap2 tahun mesti akan ade kejadian "melompatdarikatildengankelamkabutnyemencarimakananpasal5minitlaginakazansubuh" ha panjang bebeno nama kejadian tersebut.

sekadar gambar hiasan. teringin nak melompat cmni kat katil hotel

  • Hari lembik
akan terjadi di satu hari pada bulan ramadan dimana gua akan menjadi lembik gile barb. sampai terbaring je xlarat nak buat ape pun dah mcm orang sakit. kalo tgh merempit tu rasenye moto yg bwk gua, bukan gua bwk moto. kire semacam zomba la ni
makan budak! wargh! wargh!

  • Terkorek idung
tak sengaja takpe kan? kan? kan? tapi msti ade time gua layan je korek idung tanpa sedar gua sedang menunaikan fardhu puasa. nasib baik la gua tak korek idung member.
korek pakai kaki batal ke tak?

  • Nak jimat tapi tak jimat
setan takde time pose. tapi nafsu mengatasi segala. bajet nak jimat time pose tapi bile pegi bazar mule2 carik nasi rm4 je, pastu nampak air buah, beli plastik besar rm2. jalan depan sikit beli kuih rm2 6ketul. belah kanan ade apam balik rm3.50. belah kiri ade roti john amik yg beso rm4. dah nak balik ade bubur lambok beli lagi rm2. atas moto ondeway balik nampak air tebu fresh. brenti sat beli yg kecik rm1. total? amik ko RM18.50. pastu makan tak abis. ish2...
membazir itu amalan Joker setan 

  • berbuka kat masjid
ha ni lagi satu nak jimat kononnye. sambil2 tu nak mengimazahkan masjid kononnye. pegi masjid negeri niat tak betol, azan je makan kurma sebijik ngn air pastu solat maghrib. kite tgh solat menggigil2 lapar pasal selalu bedal makan dulu. ha tu la niat xbtol nak makan free je

ha begitu la pengalaman incik kazuya sepanjang puase yg lepas. puase yg tahun ni kite mau yg mantopp dengan penuh keimanan dan keinsafan wokeh. pasal jiwa yang tenang datang dari gaji yang lebat. kalo betol kasi jatuh itu kapla. hahaha merepek ape gua ni

itu sajelah,
adioss..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...