06 August 2011

Sape nak pakai Blackberry meh baca dulu (Edisi Ogos)

gua baru je pakai BB ni tapi dah macam pro plak ramai orang tnya gua nak pakai line mane yg elok. untuk mengelakkan mulut gua berbuih nak explain sorang2, maka gua wat post ni korg baca sendiri.



Senarai telco yang menyediakan line BB

  1. Maxis
  2. Digi
  3. Celcom
  4. TuneTalk
  5. Umobile
Senarai line BB PREPAID termurah (sebulan)
  1. Celcom - RM25/sebulan
  2. Umobile - RM25/sebulan
  3. Digi - RM25/sebulan
  4. Tunetalk - RM28/sebulan
  5. Maxis - RM30/sebulan
Pros dan Cons setiap telco mengikut pakej diatas.
Celcom - RM25/sebulan
Pros:
Murah
Coverage luas
Full internet + streaming (guna sampai lebam)

Cons:
Ramai sangat orang guna so kdg2 line slow
Max usage 250mb/sebulan (kalo terlebih die kurangkan speed)

logo umobile
Umobile - RM25/sebulan
Pros:
Murah
Coverage luas (die tumpang line Celcom)
Full internet + promotion streaming (lepas abis promotion xbole tgk youtube dah)
Takde max usage (maybe pasal xramai orang gune?)

Cons:
Topup payah cari. ade kat 7eleven, internet banking, e-pay je.

Digi - RM25/sebulan
Pros:
Murah
Full internet (takde streaming)
Max usage 500mb/sebulan (kalo terlebih die kurangkan speed)

Cons:
Line macam haram

Tunetalk - RM28/sebulan
Pros:
Coverage luas (die tumpang line Celcom)
Full internet (takde streaming)

Cons:
Mahal RM3 dari yang lain
Topup payah cari. ade kat 7eleven, internet banking, e-pay je.
Slalu curik kredit (tetibe potong kredit tanpa sebab)

Maxis - RM30/sebulan
Pros:
Coverage luas (tapi xseluas Celcom)

Cons:
Internet tak full. Terhad kepada BBM, Social network (FB, Twitter) dan IM (YM, Google Talk)
Mahal gaban.
_____________________________________________________________________________

Telco pilihan Kazuya untuk bulan Ogos: Umobile
logo umobile
Tahniah diucapkan kepada Umobile kerana berjaya menambat hati Kazuya untuk menjadi pelanggan mereka. Berikut adelah kenapa Kazuya memilih Umobile
  1. Walaupun nampak Celcom lagi bagus, tapi Umobile lg ok pasal BB gua tak pakai utk call dan sms. gua gune BB utk internet semata2. ini adelah untuk mengelakkan bateri BB cepat abis. utk call ade enset cikai yg lain. so tak perlu nak tukar2 nombor dan tak menyusahkan orang nak salin nombor baru.
  2. Untuk bulan ni ade promotion full internet + streaming. walaupun promotion je, tapi gua tak kisah pasal tiap2 bulan gua akan tukar telco, ikut sape yg offer paling murah dan berbaloi.
  3. Bulan ni gua topup RM25, pastu gua dapat call free ke nombor Umobile selama 25 hari. Boring2 bole call orang(nombor Umobile je la). berbaloi2.
  4. Ade dapat Facebook Credit percuma (tapi xgune pun)
  5. Setakat ni line tak mengecewakan walaupun duduk kat kampung
  6. Topup RM10 tahan sebulan. kalo RM30? 3bulan beb.
Maka demikian la review sempoi gua untuk bulan Ogos. Bulan depan selepas BB gua expired kite review balik mane telco yang bagi offer bagus dan berbaloi untuk poket gua yang tak penah nak tebal ni.

itu sajelah,
adioss..

3 comments:

AkutakPandaiMenulis said...

GUA DA PAKAI CELCOM..Celcom same gak cm tune talk..die kdg2 tolak krdt tanpa sebab

Unknown said...

tu pasal gua topup ngam2 je kasi die tak bole nak rembat kredit gua haha

Tsir Ah Xuan said...

Wah.. TQ Zaman for the info.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...