06 June 2011

Rantaian selipar

image

mengikut teori evolusi Darwin, only the strong survive. itu psl haiwan berevolusi untuk berada di atas rantai makanan atau bahasa omputehnye “tu bi on de top of de fud chen”

teori yg sama juga diaplikasikan pada selipar korg.

ya, suda garu kepala? tak mandi ke? ni msti kes mandi tak syampu ni..


selipar adelah penting kepada orang yg takde kasut. kadang2 dah ade kasut pun nk pakai selipar gk. selipar ni adelah simbol kemiskinan tapi org kaye pn mcm la xde selipar. org slalu ckp:

kesian die tu, pegi ________(isikan nama tempat) pakai selipar je?

padahal org tu xtau mamat berselipar tu tokey balak gaji juta2 punye orang. tu la xtau cite nk mengumpat je kejenye.

intro gua kali ni panjang lebar psl gua tensen. tensen selipar hilang. gua sayang selipar tu. panjang history gua dgn die.

26 Februari 2006

amacam? gempak tak gua ingt tarikh beli selipar ni? ahaha xde la, ni tarikh banjir kilat kat Shah Alam. mase tu gua baru sem 2 kat Politeknik Shah Alam. tengah syok2 membuta, ttibe air naik. tinggi gak beb paras dada. akibatnye, selipar gua hanyut. selipar baru tu beb mane gua tak tensen. last2 gua beli baru kat Giant jenama Asadi. ahaha cikainye. msti lu ingt gua pkai Crocs kan?

image
bia kereta tenggelam, jangan selipar hilang
msti lu orang tertanya2 camne gua bole bertahan pakai selipar yang sama dari tahun 2006 sampai sekarang tahun 2011? 5tahun dah beb lagi lama gua bersama selipar tu nk dibanding dgn awek gua. agak2 gua dah bole kawen dh ngn selipar tu.

rahsianye senang je, gua pegi semayang jumaat, gua parking landing susun selipar dekat2 ngn selipar yang sama jenis, sama kaler ngn selipar gua tapi baru sikit. pastu balik semayang jumaat gua rembat selipar yg baru tu. buat2 macam salah amik selipar hahaha. sengalnye gua time tu

ha, tu la yg gua nk cite pasal rantaian selipar. hanya selipar yg best saje survive. kalo korg kene rembat selipar kat masjid tu, jgn la korg menyambung rantaian itu dengan merembat selipar org lain. nnti berjangkit2 org ilang selipar. last2 tok imam yg balik lambat dpt selipar paling cikai entah mamat mane punye ntah.

image
Imam muda juga benci pencuri selipar

sambung balik, selipar gua ilang kat kenduri abg gua. uish mmg tensen la psl gua simpan selipar tu 5 tahun, dah takde bunga dah, tapak nipis mcm haram, pun ade org nk rembat ke? kehilangan selipar itu buat gua jadi down. gua tertekan beb. nak je gua hantam selipar lain, tapi gua tak nak sambung rantaian selipar tu. so gua dok je dlm umah.

dan berkat keikhlasan hati gua, Allah pertemukan semula gua dgn selipar itu. rupenye tak ilang, penanggah pakai tu psl ilang 1 hari. gua nk letup je sape yg amik tu, tapi xjumpe la plak psl sume dah balik. xpe janji gua ade selipar balik

maka selepas ni gua ingt nak pasang lock kat selipar tu. xpun pasang alarm ke, GPS ke, xpun self destruct sape pakai aku letupkan kaki die.

tu je kot,ahahaha
adios..

2 comments:

AkutakPandaiMenulis said...

Haiyo! pasal selipar pon bley bwak gado ka ane? wakakakaka

Unknown said...

ko xtau betapa simboliknye selipar dlm kehidupan manusia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...