11 June 2011

Enset gua dari dulu sampai sekarang


wohoho byknye enset gua? mane nak sumbat? ha..ni sebenarnye list enset yg gua penah pakai daripada lepas SPM (2004) sampai la sekarang (2011). total sume 11 bijik enset gua dah pakai. well, sebenarnye skg ni dalam poket gua ade 3 bijik enset. pasal gua terlalu kacak, maka gua senantiasa perlu untuk berhubung dgn peminat gua.

berikut adelah sedikit info tentang janda-janda enset gua :


Nokia 8250 (Butterfly) 
ni enset pertama gua atas ihsan abah gua yg pemurah bagi lepas gua abis SPM.  masa tu gua rasa gua la paling hi-tech skali pasal org lain sume pakai 3310, gua pnye lg kecik, ade infrared bole main snake 2 org. siap abis duit beli ringtone bodo monofonik lagu Sway - Micheal Buble (mase ni lagu tu tgh top)

SE T610i
enset ni gua pakai mase gua dapt duit PTPTN mase sem 2 kat poli pasal enset masuk air time banjir besar kat Shah Alam. mase ni tak ramai org ade enset kamera, maka gua menjadi pujaan ramai wanita ketika itu 

SE S700i
enset ni paling gua sayang pasal design die yg sgt menarik. mane ade org pakai enset bole pusing2 beb. pastu kamera die 1.3 megapixel, paling tinggi la time tu. fuh mmg gua sayang gile ngn enset ni. lgpun design enset ni sama macam yg digunakan oleh Kamen Rider Kaixa dalam siri Kamen Rider 555. dengan adanye enset ini gua bole bertukar beb. yeah 

SE P900i
smartphone gua yg pertama. ya..gua mmg suke pakai enset yg pelik2 org tak pakai lagi time tu. bygkan la student pakai enset bisnes korporat. touchscreen die beso gedabak baling anjing pun bole menyebabkan kematian, koma atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan. time ni gua dah suke ngn enset ade QWERTY pad 

SE P990i
enset ni adelah adek kepada enset diatas. dengan design yg baru dan lebih korporat, gua menjadi lebih kacak dipandangan mata gadis. lgpun die ade QWERTY pad, lg la gua melekat. tapi saiznye yg beso menyebabkan gua xbole nk pakai jeans. terbojol kat poket. awek yg otak kuning trus pikir macam2. haish tensen 

SE P1i
enset ni gua pakai lg sampai sekarang. ini adelah versi upgrade dari enset gua yg tadi. yg menyedihkan gua, lepas daripada enset ni, dah takde versi upgrade lg dah. ni la family die yg paling last. kire dah pupus la family Sony Ericsson P series ni.  

HTC Touch pro
enset ni gua beli utk mengubat kekecewaan gua pasal kepupusan enset SE P series. die pakai windows mobile so sebagai kasi hack, gua sgt seronot pakai enset ni. sebijik macam komputer mcm2 gua bole hack. lgpun designnye sgt korporat. i suke sgt awww 

SE K600i
ni enset lama sebenarnye. gua pkai jadi enset 2nd utk simcard kedua gua, yg ni adek gua bagi pasal die dah rosakkan enset SE S700i gua. nampak mcm enset bodo je, tapi enset ni ade 3g tau. tapi gua xpenah gune pn. kredit tadak haha 

Blackberry BOLD
maka pabila gua jadik MPP, gua secara otomatiknye menjadik org korporat yg real. bukan wannabe korporat mcm dulu2 ade enset bisnes tapi makan megi je kat umah sewa (sebenarnye skg pn cmtu hehe). tapi jodoh kami tak panjang, gua baru pakai xsampai sebulan, dah rosak. cilake tol

Blackberry CURVE 8250
ni enset gua skg sebagai pengganti Bold gua yg dah jahanam tu. overall gua puas ati la ngn enset ni (psl tak rosak mcm Bold bodo tu haha). lgpun die kecik skit dan mampu menyebabkan semakin ramai gadis meminati gua 

i-MOBILE HITZ
okeh ini gua akui ni mmg enset cikai. setaraf dgn enset buatan cina (tapi die buatan Thailand). gua beli psl die ade 2 simcard yg membolehkan peminat gua terus berhubung ngn gua. kelebihan die adelah psl charger die pakai usb so tak pyh susah nk beli charger pelik2, dan die ade 2 tempat memory card. ye, 2 memory card, 2 simkad. bole gua belagak skit wahaha

ooo ye tgh2 tulis ni lupe plak gua pun penah pakai enset ni SE T230....

SE T230
enset ni gua pakai lepas gua rosakkan nokia butterfly gua. mase tu gua form 6 sekejap. tak ramai pakai enset kaler skrin dan ade mms, maka macam biase la, gua menjadi pujaan ramai gadis form 6. wohohoho

worait teruja tak tgk janda2 enset gua tu? hehe. untuk adik2 yg membaca, belaja la rajin2 dapt PTPTN nnti bole perabih duit beli enset macam abg orait

itu sajelah
adios....

2 comments:

AkutakPandaiMenulis said...

mengajo yg bukan2 wakakakakaka

Unknown said...

ok la tu dari aku ajo budak beli bende bukan2 hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...