02 December 2009

Malay Ghost Stories

aku xde mood kebelakangan ni atas sebab hormon xseimbang (bkn period ye,aku lelaki plak). serba xkena rasenye kwn2 nk wat melawak pn aku malas nk layan. so kali ni post aku lebih serius dengan kurang unsur2 merapu, pasal topik kali ni adelah HANTU…

beberapa ari lepas aku ngn family nak pi Kot Memot beli laptop utk adik aku. sebelum pi sana, mak aku singgah dulu umah ustazah rokiah, pasal mereka bermain kutu (bukan mcm munyet tu ye), maka duit perlu dihantar pada ustazah pasal turn die dh smpai. dalam pkl 8malam kitorg brenti depan umah ustazah tu, mak aku kuar la bagi salam dpn pintu uma die. begini bunyiknye “Assalamualaikum 3x….kak kiah cepat la sikit, tak pyh pkai tudung amik je kat tingkap ni ha”, jerit mak aku. ttibe..

hehe saspen x?

xde pape la..ttibe kereta anak die pun masuk lorong uma die tu. owh diorg kuar jalan2 rupenye. mak aku pasal nak cepat die pn pi kat kereta tu bg duit kat anak die. pastu kitorg pn teruskan perjalanan pi Kot Memot.

So ape hantunye?

dalam kereta mak aku baru teringat, ustazah tu balik kampung, tinggal anak2 die je. abis sape yg menyahut kat umah td. ingt x mak aku jerit soh amik duit kat tingkap je? mak aku ckp die ckp cmtu pasal die dah dgr sore ustazah tu menyahut kat dalam….

uih dah meremang dah ni….cite pasal meremang, aku teringat pasal lemang. raye aji ade org jual lemang jugak rupenye ek. eh salah topik dah ni. cite pasal meremang, slalunye dikaitkan dgn kehadiran makhluk halus ni. dan ade sesetengah org mmg bole nampak hantu. aku rase aku pn bole nampak, in fact mmg byk kali aku nampak kelibat, just kalo bulu roma xmeremang aku xtakot la, pasal die just lalu je.tapi kalo die stay….

begini citenye..

aku time tu praktikal kat kilang aluminium kat rawang. keje aku mmg best, stat pkl 8malam, abis 8pagi. mcm lahanat kompeni tu paksa aku keje mcm bangla. so time tu pkl 3pagi, turn aku plak operate mesin lebur besi tu.mase tu kilang dah kosong tinggal aku ngn kawan, dan pak guard yg dok kat gate depan.kitorg kat belah belakang skali,lampu sume tutup kecuali kat tmpat kitorg. bdn mmg penat la pasal berdiri lama, sebelah furnace 400 darjah celcius. nasib baik ade kipas beso kat blakang aku.

ttibe..

bulu roma aku meremang.aisey apesal plak ni.aku serta merta toleh kat belakang.ternampak lembaga berambut panjang tgh berdiri lebih kurang 10meter dari tmpat aku.muka aku xnampak psl jauh dan gelap.

siot.aku dah gigil2 time tu.doa ape ntah aku bace main sebut je.aku nk panggil kwn aku tp aku tau si zaidi tu bdn je beso tp pengecut.lebih kurang 5minit aku dah bace2 aku toleh balik kat blakang.siot.

die btol2 kat blakang aku.kat blakang kipas plak tu.cmne die bole menyelit kat situ plak. kali ni aku nampak die rambut panjang smpai pusat kot tutup muka berdiri senyap je kat sini.aku nk terjerit dah tp xtau nape xkuar sore plak.aku pelan2 pusing depan balik wat keje mcm biase. wat xtau je, tp dalam ati tuhan je la yg tau. menggigil beb.sejam lepas tu kwn aku pnye turn plak,die sambung keje aku. tp aku xbgtau die. aku wat bodo je. dah xrase meremang dah, hantu tu dah blah.

mase nak balik aku tnye la diorg ade rase pape x (kami 4org keje situ). sume terkejut lagi2 si zaidi tu pasal die rilek je keje xrase pape. pastu menurut zaidi senior (ade dua org zaidi), kat kilang tu mmg ade makhluk pn. kononnye mase dibina, bomoh dipanggil utk pagar kawasan tu. yg luar xbole masuk, tapi yg kat dalam? lu pikir la sendri.

pastu lg satu mitos pasal kilang tu, utk proses tuangan besi, pasir digunakan utk wat acuan die. tapi ade org kate pasir yg diorg pkai tu pasir tanah kubur…siot.patut la aku slalu nampak budak lari la, org dok cangkung kat area pasir tu. ingtkan khayalan je. nasib aku xtegur

amacam best tak? ade lg insiden2 yg aku nk cite tp cukup la sini je. aku dah terasa meremang dah ni huhuhu. kalo korg rase2 mcm seram2 sejuk tu…ade yg tgh perhati..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...