18 December 2009

Sajak Sarawak

ada sesape yg xtau, itu ari aku pi sarawak ade program ngn bdk2 fac aku.sgt la seronot sampai ade 4org gile yg dok belakang bas asyik menyanyi xbrenti2. (aku je yg baik duduk elok2 dgn sopan dlm bas)

kalo nak cite sume kat sini amatlah panjang utk diceritekan, maka aku akan menulis sepantun sebijik sebutir setandan sekor satu sajak (ape la penjodoh bilangan utk sajak ye) utk mengabadikan memori di sarawak pasal aku xde kamera nak amik gambo kat sane. sajak ni diinspirasikan daripade brader jiman dan kawan2nye yg selalu busking (penghibur jalanan) kat waterfront kuching. maka lebih afdal kalo korg mendeklamasikan sajak ini sambil berdiri menutup mata kat sebelah sungai sambil pasang lagu Kenny G utk mendapatkan feel sebenar. ha pi siap2 lepas aku dah nak mula dah ni.

ready?

puteri santubong..puteri sejinjang…

penjaga gunung negeri sarawak kitak oyeah…

orait2 tu aku mengarut je.ok ni yg betul ni. dah siap berdiri kat tepi sungai blom? dah pasang lagu Kenny G blom?ya mari kite dengarkan Sajak Sarawak

**tepuk tepuk**

 

Dengarlah wahai bulan

kenapa ko xmuncul2

aku dah 5ari kat Sarawak ko bole nyuruk plak ye

sungguh siot anda ni

aku ingin kongsikan perasaanku ini denganmu

agar ia terpahat dalam memori kita

 

Dengarlah wahai bulan

eh aku lupe ko xmuncul lg

xpela aku nak bgtau je

betapa excitednye aku 1st time naik kapal terbang

betapa seronoknye aku tgk pramugari wat demo keselamatan

betapa terujanya aku tgk Firda menyumpit belon bersama pakwenye

betapa bestnye melalak dibelakang bas sampai org lain naik menyampah

betapa aku xlarat nak melantak asyik makan je kat sarawak

betapa berbaunye kaki aku mandi sehari sekali je

betapa baiknye drebar bas uitm sarawak melayan kite

betapa bestnye dapat menganjing amy yg terbeli gelang rm5 padahal tempat lain jual 5posen

betapa pedasnye ayam penyet mmg haram aku nk makan lg

betapa boringnye orang kat waterfront asyik tgk muke kite 4ari berturut2

betapa byk kali aku sebut betapa

dan betapa aku xsuke naik kapal terbang time ujan

 

Bacalah wahai bulan

kali ni aku anta emel je kat ko kalo sempat bace la ye

sematkan la memori ini dalam facebook

sape2 yg ade amik gmbo tu rajin2 la upload

jgn risau aku akan tag muke aku

dan bisikku pada Kuching..

miaw miaw miaw miaw

(korg mane paham ni bahasa kucing)

hujan time nak pi airport seakan tangisan mu

saje nak bagi gua saspen naik kapal terbang

mmg gua rase nk muntah pn gile goyang

tapi aku sedar

duit ku xbyk

lame skit dok kuching mati kering la aku

jadi aku ucapkan selamat tinggal padamu

jaga dirimu sepenuhnya

kerna aku akan kembali semula suatu hari nanti

bawak anak dan bini

 

sekian time kasih

**tepuk tepuk**

adioss

DSC_0495

3 comments:

kaszman said...

ko meman sengalk tahap terbaik!!! yg bab bau kaki tu smpai shah alam kot!!!!!!!!!!!!!!! siyes boleh bwak maut! wakaka

Kazuya Holiday Mode said...

erm yg kaki berbau tu...bukan aku! bukan aku!

kaszman said...

x kate kau pon..terase ke?~ hahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...