20 May 2011

bagai sireh pulang ke gagang telepon

gua terasa muda semula. kenape? pasal gua kacak. bukan itu saje, malah gua malam ni tido kat perindu. ya...kepada peminat setia blog gua (ye, korg la tu. jgn la segan2), mesti korg ingt post kedua gua tulis dalam blog ni kan? kalo lupe klik sini. ala yg pasal gua kene saman rm100 kat perindu tu. pergh, mmg nostalgia beb. post tu ditulis pada 28 April 2009, skg dah 20 Mei 2011. lame tu beb. kalo budak baru lahir time gua tulis post tu, skg budak tu dah reti mencarut dah.





Kolej kediaman Perindu UiTM Shah Alam (selepas ini dirujuk sebagai Perindu) adelah kolej paling cool yang penah gua tau. pasal disini la Kazuya's Thinking Room dilahirkan (Bilik 1402). maka sebenarnye Kazuya's Thinking Room mendapat nama daripada bilik 1402 la lebih kurang. agak2 time gua dah jadik menteri nanti gua nak mintak bilik 1402 tu dipelihara sebagai bahan tatapan sejarah untuk mengenang jasa bilik tersebut melahirkan seorang mamat kacak dan disegani ramai.

beza skg adelah dulu time gua masuk perindu pasal gua budak baru dari poli yg xtau pape psl UiTM. mmg bodo gile gua time tu.dh la lepas register gua terkontang kanting sorg2 mcm org bodo kat perindu tu psl takde member tak kenal org lagi. bole plak time tu gua lupe bwk towel. xkan gua nak mandi bogel kot. gua pegi beli towel kat koperasi. mak aii towel paling murah rm25 ade logo uitm beso2 kat situ. yg paling murah towel good morning je. xkan gua nak mandi tutup telo je. haish tensen2. melayang rm25 gua, abis bajet 3ari. baru daftar dah kene  makan megi. pejadah. gua geram sangat dengan towel tu logo uitm gua wat lap bontot. sape soh letak logo kat situ.

nostalgia btol ye. dulu gua kaki lap bontot gune logo uitm, skg gua dah jadik mpp yg syg sgt kat uitm. sampai cuti sem tak balik umah sayang sgt kat uitm (tangan ke dada, mata ke atas). gua dok perindu satu sem je, pasal gua sakit ati ngn perindu. kalo nak stay dok kolej patutnye kene kumpul kupon aktiviti byk2 kasi penuh buku aktiviti. so gua ni tak de la rajin sgt nk carik kupon, maka gua join kelab dalaman perindu. so skg gua tak pyh carik kupon, pasal kupon tu gua yg buat. bijak mcm sang kancil. maka gua pn bergiat aktif la dengan persatuan perindu dan fakulti sekaligus, psl gua terlalu kacak. nak dibuat serita, kepala persatuan perindu tu (nama dirahsiakan) mcm xpuas ati dgn gua, psl gua bizi ngn event fakulti smpai xslalu join event perindu. tapi yg gua bengang die pnye stail tak puas ati bukan nak cakap depan2. die wat muke tahi bile jumpe. gua sebagai makhluk kacak ni tak amek kesah sgt psl hal2 cmni. tapi sepatutnye 99% sume budak kelab tu dapat kolej sem depan, tapi nama gua sorg je takde. gua la 1% yg xdpt kolej tu. wah. bikin panas. gua terpaksa merempat umah member sem depan psl plan dah lari. lahabau pnye kepala kelab. sampai dengan perindu pun gua benci (pasal kes gua kene saman rm100 tu la).

skg ni gua dah balik ke perindu dapat kolej balik atas tiket MPP. gua tak mintak pn pasal gua panas lg ngn perindu, tapi gua rindu. yeah. ade sebab kolej ni namanye perindu. pasal sape2 yg penah dok sini gerenti rindu nk dtg balik. gua dgr2 Datuk Farid Ridzuan bos TV3 tu dulu pn budak perindu gk. pasal tu die terbitkan drama Juvana (takde kene mengena pn).21 Mei nnti budak2 baru masuk, dan gua pasti diorg pn akan dapat pengalaman yg lg best kat perindu sama macam time gua masuk dulu.

itu je la kot. adiossss...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...