06 March 2011

kenape aku tak bole nangis

ntah.



itu sajelah
adios…

haha sengal ape post macam tu. tapi serius aku xbole nangis. kalo nak diikutkan, dulu time kecik aku antara yg paling kuat nangis atu dalam bahasa jawanye ciewk/cengeng. kene marah skit nangis, kene tinggal bas skolah nangis, kene ejek nangis, tak siap keje skola nangis, kene ketuk kepala ngn abang aku nangis. kene puji pasal terlalu kacak tak nangis (hehehe) rasenye agak lame gk la aku kuat nangis ni

image
tapi yg paling aku ingt paling last aku nagis mase form 5. psl kene talak dengan ex aku. hahaha sentap mak. nangis gile2 tak ingt dunia punye. mase tu baru aku tau perasaan frust menonggek. serius mmg tertonggek aku atas katil. buruk bebeno la rupe aku time tu. ye la ingus meleleh2 dok tertonggek plak atas katil. lama gk aku nangis dalam 2 jam kot. lepas tu aku tido. pagi esok baru terjaga.
dan selepas itu aku tak bole menangis lagi…
ha..serius tak? ati aku dh keras. sekeras batu di pantai dihempas ombak menderu (hoh puitisnye). aku tak menangis walaupun ade org meninggal (alhamdullillah setakat ni xde family aku yg meninggal),aku tak menangis tgk cite Cinta arahan Khabir Bhatia (ok aku sebak, tapi xde kuar airmata oke.taman dalam hati ade seciput je), aku juge tak menangis kalo mengalami kekecewaan.
pasal ape manusia menangis? tangisan selalunye terhasil apebile emosi terusik. contohnye bile terasa sebak, terharu, sakit dan sebagainye. dan masalahnye sekarang, aku xbole nangis. adekah emosi aku dh takde? adekah aku btol2 dah jadi kamen rider? (sambung merepek post lepas)
aku slalu pegi kem kepimpinan, kem ntah ape lg ntah byk sgt kem yang ade latihan dalam kumpulan tu..dan slalunye fasi akan wat aktiviti yang wat pesertanye nangis. dan untuk mengelakkan aku dicop sebagai takde perasaan, aku wat2 la mata merah(tenyeh kuat2) dan wat muke seposen macam nak nangis (padahal takde rase pape pn). rase bersalah plak tapi mmg susah nk nangis nk wat cmne.
maybe pasal skg ego skg tinggi sgt, takpun pasal orang kacak tak bole nangis (?), tapi aku rase nak nangis balik. bia orang tau aku ni ade perasaan. bia satu donia tau si kacak ni pun tau cmne nk meluahkan perasaan. (wah emo nye aku)
so, skg aku akan menangis.
1
2
3
nangis!
hu..hu..hu…(memuncungkan mulut dan menutup mata)
damn!
tak jadi.
esok cuba lagi…

itu sajelah kot
adios….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...