02 March 2011

Bertukar!

tahun 2011 ni aku dh masuk umur 24tahun (walaupun wajahku yang kacak menunjukkan umur 17tahun saje..). Aku juge minat Kamen rider. apebende Kamen Rider tu? klik sini. sape yg malas nk klik tu sile la tgk gambar dibawah.
 yey! suke sgt! suke! suke! (sambil melompat2 kegirangan bertepuk tangan mcm budak tadika). ape aku kesah org nk cakap ape. lg bagus minat kamen rider dari merempit ye tak?

kamen rider bukan untuk budak2 saje, ini dibuktikan atas beberapa sebab:

  1. pelakon kamen rider sume org dewasa
  2. jalan cite kamen rider sgt serius. kdg2 heavy gile
  3. industri kamen rider mencecah jutaan ringgit untuk hak penyiaran siri tv, file, merchandise dan permainan video
  4. costum kamen rider sgt cool. terasa teruja rase nak pegi kelas pakai helmet kamen rider
  5. terdapat planet yg dinamakan sempena kamen rider. (refer article dalam wikipedia)
ha serius tak? bagi aku, yg best pasal kamen rider ni psl costum die je. sgt stylo. tapi jika diamati dengan mendalam, cerita kamen rider banyak mengubah hidup aku (mood serius. jgn gelak. aku cakap jangan gelak! diam! diam!)

semua ni disebabkan aku dah dipilih menjadik Majlis Perwakilan Pelajar UiTM untuk Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur. wah2 glemer gile dah aku skg. aku yakin skg Fahrin Ahmad yg teringin nak jadi macam aku(sebelum ni org cakap aku mcm Fahrin Ahmad. dan aku yakin mereka tidak menipu)

dengan terlantiknye aku menjadik sekor sebuah setandan seorang MPP, maka aku sekarang dah jadik seorang kamen rider. menjaga keamanan bumi menentang anasir jahat disamping menunaikan manifesto pilihanraya kampus. di waktu biasa, aku hanyalah seorang pelajar kacak yang rajin ke kelas, pabila tugas memanggil, aku akan Bertukar! ya...perubahan terjadi kepada diri menjadi MPP Rider (?).

ramai orang berminat nk kenal ngn aku. aku menjadi perhatian masyarakat umum. aku mendapat sekurang2nye 5 friend request kat facebook daripada gadis2 setiap hari. orang akan bertanya kabar bile lalu di sebelah. orang akan membandingkan wajah kacak aku dengan poster pilihanraya yang dicurik dan ditampal dalam loker masing2. senang cakap, aku dah jadi public figure. ala, macam kamen rider la.

sesungguhnye perubahan berlu dilakukan. ya..aku perlu menjadi lebih kacak. banyak kerja perlu dilakukan. sape soh pandai2 bertanding ye tak. tapi atas dasar tanggungjawab, seperti kamen rider yang lain, jawatan ini harus dipikul. pasal takde orang sekacak aku yg nak bertanding (kalo Fahrin ade lg kat UiTM gerenti die kalah ngn aku)

nampaknye aku sendiri rasa mual dengan pujian yg melampau ni. sebenarnye aku pn xtau nak tulis ape. just maybe aku xbole nk ngarut tahap gaban lg dah. pasal nk jaga imej MPP la katekan. tp mengarut aku sentiasa berilmiah (kecuali untuk post ni, psl otak aku jem hahaha)

tu je la kot. aku dh nak muntah memuji diri sendiri.
adiosssss









1 comment:

niNiE said...

tak bleh blah...angkat bakul sendiri..hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...