27 January 2010

Makan Review: Gerai Bawah Pokok Padang Jawa

ya..aku nak try wat review tempat makan yg best dan yg xbest sepanjang aku melantak di sekitar malaya ni. semoge dgn oost2 yg akan dipublishkan nnti dpt la korg mengelakkan diri daripade mengalami pengalamn pahit makan tempat yg xbest. bia aku try dulu kalo best dtg la rmai2 makan kat tempat yg telah mendapat kelulusan dari aku tu

sebagai pembuka tirai aku nk review kedai yg best kat padang jawa ni. kat bwh adelah fast fact tentang gerai tersebut.

Nama kedai : xtau. sume org panggil kedai bwh pokokje.

Kategori : gerai kampung

Lokasi : Jalan padang jawa, sebelah umah beso 2tingkat, bawah pokok.

Keistimewaan : Nasik goreng byk gile barbs. sampai menimbum2 die kasi

Harga : Standard (berdasarkan benchmark nasik goreng biasa RM3.50)

Mendapat nama dari lokasi gerai ini yg terletak dibawah pokok, aku pn makan kat sini pasal xjauh sgt dari uma sewa aku. ade la2minit kalo naik moto.kalo dari Seksyen 7 dalam 5minit kalo xjem la. Dibuka dari pkl 6petang sampai pkl 12 malam.

DSC00186

gerai punye pasal, pokok dapat nama

Gerai ni sgt seswai utk org yg tgh lapar gile, duit xbrape byk, dan makan xbaca bismillah. pasal sepinggan nasik goreng biasa die sama mcm 2pinggan nasik goreng kat tempat lain. org yg perut kecik mcm aku xmampu menghabiskannye kecuali xbace bismillah kerna setan akan makan bersama aku.

DSC00192 pakcik ni perli aku soh makan byk2 kasi gemuk ke..menimbun nasik ha..

Gerai ini sgt2 ikhlas berniaga kerana mereka tak kedekut letak daging byk, ayam banyak, udang pn beso2.harga biase je kalo die letak mahal pn gua xkisah pasal kuantiti makanan yg byk. Astro pn ade bole la lyn2 sementara tunggu makanan sampai. semasa survey aku dijalankan , makanan utk 3org mengambil masa 25minit utk sampai. not bad blom sempat lg utk aku mencarut kelaparan. diorg masak kat belah depan so sng la korg nak carik ntah2 ade tikus dlmkuali diorg. stakat ni ok je bersih standard gerai aku tgk.

DSC00194

beso udang beb. bole kene gout cepat gua mcm ni

DSC00185

layan astro sementara tggu makanan. sape dok depan bole tukar channel

 

DSC00187

masak depan mata. xtahan idung aku asyik hacim2

ok la dah byk sgt sesi memuji-muja ni..skg tibe la kite ke sesi mengutuk plak.

xde la nak kutuk sgt, just geram org ramai sgt. kalo nak makan malam kat sini dtg paling lewat pkl 8.30pm kalo x msti xde seat kosong dh. ye la gerai kecik nk wat cmne. pastu makanan pn agak lmbt sampai, tapi berbaloi tggu sebab nasik die byk.

so..kesimpulannye dtg la makan kat sini. best, murah dan byk.

adios..

**ni senarai menu die utk kegunaan korg**

DSC00190 DSC00191

2 comments:

niNiE said...

nanti nak bawak ko gi makan kat william jugak...tapi kalo ko tau ade kedai name murni ni pon lebih kurang je ngan william tu..adek beradik

Unknown said...

ha.. tu dlm list perancangan. mcm best je rmai org ckp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...