22 January 2010

Awek baru: Asus T91 MT

gile la...

DSC00044DSC00045

aku berjaye membeli berjaye membeli sebijik Asus T91 MT, sebijik netbook tablet PC.Aku mmg dh lame usya bende ni time cuti sem aritu, just xde duit je huhuhu. dan pada 18/1/2010..aku dpt awek baruku ini muahahaha

apekah yg membuatkan saye tertarik dgn awek ini?

Slim

bodynye yg slim membuatkan sume jejaka jatuh chenta. skrin kecik je 8.9 inci, kecik skit dari netbook yang biasenye berskrin 10 inci.tapi gua pedulik ape muahaha

Bapak ringan

bukan abah die yg ringan ye..awek ni sendiri yg ringan. kurang dari 1kilo beb. sgt ringan la kirenye xde la patah bahu aku bwk beg laptop beso2 mcm dulu.

Bateri tahan lama gila

ikut spec die kate bateri tahan 5 jam, tapi aku test aritu 7jam tahan woo kalo xmasuk intenet. mmg seswai la utk dibawak pi kelas xperlu bwk charger. kalo bwk pn xkisah pasal kecik je charger die. awek ni pkai bateri Polymer Ion, laptop biase pkai Lithium Ion.

Touchscreen bebeh!!

bende ni la yg menguatkan jodoh aku dgn awek ni. Asus T91 MT ni ade skrin yg bole putar utk jadikkan die sebijik tablet pc. yg lg best, touchpad(utk mouse) dan touchscreen die  ni adelah multitouch bole detect 2 touch. mcm iphone la bole zoom gmbo pkai 2 jari.

Capture

Software Asus not bad

software yg dah mmg diinstall byk gk membantu performance awek ni (tapi yg lain byk menyusahkan je huhuhu). Asus Super Hybrid Engine akan mengadjust performance ikut power supply korg. kalo korg cucuk charger, maka die akan secara otomatik akan jadik high performance.

tapi..wlaupun byk best pasal awek ni, ade jugak yg xbest. diantaranye adelah:

Keyboard mcm shial

keyboard kecik tu satu hal, lembik sgt satu hal plak. mcm nk tercabut je gua dah la taip kasar2.tapi xpe cucuk je la usb keyboard ape susah

Kedekut hardisk dan RAM.

ciput gile hardisk die 32gb je. mcm siot.tapi ini adelah disebabkan awek ni menggunakan SSD (solid state drive), sejenis hardisk tahan baling anjing. ya..ini patern baru punye lu hantam hardisk die kaw2 pnye pn xde hal la mmg tahan hentakan. tapi kapasiti yg kecik hanye membolekan aku install bende2 basic je. rilek la, aku ade external hardisk 1terabyte plak..RAM die bg 1gb je tp bole upgrade la. cukup bajet aku nk tukar ram.

32bit only

awek ni pkai intel atom Z520 1.33ghz. not bad la utk netbook, tapi utk pengguna 64bit mcm akuni, terasa gk low performance die.ala awek ni aku gune utk main intenet je bukan nk main game sgt pn

Sound no,no,no

Asus terkenal dgn kehampehan speakernye. byk org komplen speaker die slow xpower.tp stakat niaku xtry lg dgr lagu kat awek ni. mane nk simpan lagu beb hardisk kecik sgt.

so tu je la stakat 3ari akumendapat awek baru ni. kepada sesiapa yg sibuk nk tnye harga, sediakan duit RM1699 ye. beli la kat Evernew Digital Mall, PJ. bgus layanan diorg aku puas ati gk la.

itu sajela kot. adiosss

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...